Sueddeutsche.de



Denna tidningen är en av de "seriösaste" tidningarna i Tyskland. Översättning från tyska till engelska är gjord av Artax @ THA och översättning från engelska till svenska är gjord av oss. Ni får jätte gärna använda detta men credda oss isf tack.


Tokio Hotel
Militanta förföljare?

För mycket närhet: enligt rapporterna från deras management, har bandet Tokio Hotel och deras familjer kännt sig förföljda och hotade av en grupp kvinnliga förföljare. Tokio Hotel's manager David Jost sa: "Tokio Hotel och deras familjer har därför ständigt bytit bostäder på grund av detta. Nyligen, blev musikerna hotade av de maskerade tjejerna.


Jost bekräftar att detta också är bakgrunden till händelsen i Hamburg i bensin stationen när Bill's tvillingbror Tom Kaulitz hade en konfrontation med den unga kvinnan. "Dessa maskerade tjejer är inga fans, men de är militanta förföljare, det har ingenting att göra med att vara ett riktigt fan" sa Jost bestämt.


Efter en fysisk attack på en familjemedlem till Kaulitz tvillingarna, har bandet rapporterat polisen mot en av förföljarna. "I början av veckan, kommer vi att ytterligare göra anmälningar och vi kommer också att begära att förföljarna inte ska få komma i närheten av bandet och absolut inte deras familjemedlemmar." skrev Jost i ett mejl. Förföljning är ett brott. I Tyskland är max straffet tre års fängelse.


Enligt polisen i Hamburg pågår det en utredning mot Tom Kaulitz, eftersom han ska ha orsakat små skador i ansiktet på en 21 kvinna förra onsdagskvällen. Jost bekräftade också denna händelse, men påpekade: "Varken Tom eller en annan bandmedlem skulle höja handen mot ett fan!"


Enligt tidningen "Bild", är den unga kvinnan en medlem från den franska gruppen kallad "afghaner på turné", som alltid är maskerade och ständigt förföljer bandet.

källa

Postat av: Hamest

That's right.

Jag har varit ett fan mellan 2006-2008.

Men jag blev galen på att de är så otroligt oaktiva, så jag pallade inte längre. Gick mer & mer tid mellan varje låt jag lyssnade på, till sist kändes det inte rätt med TH.

Jag gillar bara in TH längre.

Publicerad: 2009-04-19 Kl: 18:20:22
URL: http://dropitbaby.blogg.se/
Postat av: Hamest

Oj, vad panikigt.

Vill du ha tillbaka mig som fan? Hahah.

Jag kan säga såhär, jag sitter än idag på THF. (Dock bara i tråden "allt om Japan").

Bloggar, hemsidor, forum. Been there, done that. Jag var ett gigantiskt fan. Men det bara svalnade. Tom kommer alltid vara snyggast(typ). Men jag vet inte... Visst är DDM en fantastiskt låt, samma med ADS. Men jag vet inte, jag har gått vidare nu och känslorna TH gav mig genom musiken får jag nu genom andra band. Hjärtklappning osv. Haha ;)



Jag som nu inte längre är fan blir chockad av en del personers kärlek och tillgivenhet till bandet som för mig förut var helt naturligt. Hur ni alltid finns där för att uppdatera de som är lite efter med nyheter, bilder och media varje dag! Lite coolt att titta på alla fans och tänka; Helvete vad hardcore. Så där har jag också varit. Jag har också varit SUPERHARDCORE fan en gång i tiden och sett det som världens självklaraste sak...



Men ändå, när jag ser bilder på Billüboy tänker jag "vad fan är det där". Sedan så kan jag inte utstå hatet från omgivningen. Jag blev mobbad i min klass till en början. Helt utstött liksom, även bland mina egna vänner. Sen liksom svalnade intresset stegvis. Men Tokio Hotels musik är bra musik(Jag gillar inte att lyssna på dem), men som musik liksom så är den så välgjord och välskriven.



Lång kommentar..

Publicerad: 2009-04-19 Kl: 21:05:31
URL: http://dropitbaby.blogg.se/
Postat av: Sara

så hemskt allt är just nu.. men tydligen så började utrdningen idag, får se vad som händer

Publicerad: 2009-04-20 Kl: 16:02:35
URL: http://sarahogbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0