VLT (Västmanlands Läns Tidning) #57 - Bandet förändrade allt

Tack till Elina för bilderna.


Hon är besatt av Tokio Hotel

Mirja Röyhkiö anser sig vara Tokio Hotels största fan.
Hennes rum är överöst med bilder och prylar av bandet.
- Tokio Hotel har gett mig en stil och identitet. Jag känner

mig som en fulländad människa när jag lyssnar på deras
musik, säger hon.


Bandet förändrade allt

Mirja Röyhkiö anser sig vara Tokio Hotels

största fan. Det tyska rock/pop-bandet har

förändrat hela hennes live och hennes

intresse speglar en idolkärlek utöver det vanliga.

17-åriga Mirja har gillat Tokio Hotel sedan sommaren

för två år sedan då hon bläddrade i en OKEJ tidning

och såg en bild på Bill Kaulitz, sångaren i bandet.

Hon blev blixtförälskad och sedan dess har förälskelsen
utvecklats till ren kärlek och hon anser sig nu vara

Tokio Hotels allra största fan.

- Först och främst så är det bandmedlemmarnas

utseenden som gör gruppen unik, men det är blandningen
mellan bra melodier och deras underbara texter, som gör

dem fantastiska.

Förra året lyckades Mirja få tag på en av de mycket

eftertraktade biljetterna till Tokio Hotels enda Sverige

spelning. Men tillsammans med tusentals andra

förtvivlade fans fick hon, bara veckor innan konserten,

beskedet att gruppens frontperson skulle opereras

och tvingats avboka konserten. Mirja gav inte upp

sina sin dröm om att få se bandet uppträda live, och

reste samma sommar till Finland för att se dem framföra

en låt på en välgörenhetsgala.

- Lyckan var total, det var en helt otrolig känsla! Jag skulle

kunna tälta utanför deras hotell bara för att få träffa dem.

Tyvärr så kan inte Bill Kaulitz så bra engelska, så hade

jag verkligen träffat honom hade jag nog bara krystat fram

något fjantigt som "I love you" och gett honom en ordentlig

Hollywoodkyss, så att han kom ihåg mig. Mirja fortsätter

att berätta om sin kärlek till frontpersonen Bill:

- Han är min typ av kille helt enkelt, det är inte bara för att

han är känd, jag skulle vara lika kär om jag såg honom i skolan.

Hur mycket pengar har du lagt ner på ditt intresse?

- Jag vet ingen exakt siffra, men de thar blivit ganska mycket.

Jag äger ju allt ifrån skivor, almanackor och påslakan till filtar,
tröjor och en mugg. Min personliga favoritpryl är en DVD

med deras konserter och intervjuver, den skulle jag sätte i säkerhet

före allt annat om mitt hus brann ner.

Det är inte bara själva musiken som kostar Mirja pengar, hon har

även planerat en resa till Tyskland i sommar.

- Tokio Hotel är ju från Tyskland och jag har börjar älska det landet

tack vare dem. I sommar ska jag bege mig dit för att åka förbi

deras hus och se var de bot och var de har växt upp. Jag ska dessutom

gå och pussa lite på vaxdockan som föreställer Bill på Madame Tussauds

i Berlin! säger Mirja och skrattar.

Har du några vänner som också är Tokio Hotel fans?

- Nej, inte som är så galna som jag. Alla mina vänner och klasskompisar

är trötta på mitt tjat och tycker bara att jag är jobbig. Tokio Hotel

betraktas som ett "fjortisband" och många förknippar dem med

den kända bloggerskan Kenza. Andra anser att Tokio Hotel är EMO,

men jag är varken fjortis eller EMO, jag är bara mig själv.

Tror du att du någonsin kommer att tröttna på dem?

- Nej aldrig! Jag kommer att lyssna på dem även när jag är vuxen, och

spelar deras låtar som vaggvisor för mina barn!

Mirja Röyjkiö berätar att bandet inte bara är ett musikintresse, utan

att det faktiskt har förändrat hela hennes liv, till det bättre.

Tokio Hotel har gett mig en stil och identitet. Jag känner mig som en full

ändad människa när jag lyssnar på deras musik.

Man kan säga att jag har hittat mig själv genom dem.

Postat av: Mariam

Hello little leonita! danke schön. :*



Såg att ni lägger ner bloggen? Was?

Publicerad: 2009-03-11 Kl: 12:11:38
URL: http://mimamimi.blogg.se/
Postat av: sara

kul att läsa :) tycker det är så synd för här i stockholm står det aldrig ngt om dem, det ända man hittar är typ på bengans eller i kenzas blogg.. men jag hoppas det kommer mer om dem i tidningarna snart när skivan släpps och allt ;)

Publicerad: 2009-03-11 Kl: 19:59:00
URL: http://sarahogbergs.blogg.se/
Postat av: IDA

"Var tredje bort på bruket i Sura" - Haha, där bor jag! I Sura.

Såg det där i tidningen hos en kompis i förrgår, blir lika glad varje gång man ser något om dem! :)

Publicerad: 2009-03-12 Kl: 05:33:21
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0