Artikel om Gustav i senaste Bravo-numret

Brutal misshandel


Exklusivt! Tokio Hotel-trummisen Gustav till BRAVO: Ärren kommer att finnas kvar för alltid!

Dessa bilder ger en verkligen gåshud! Tokio Hotel-trummisen Gustav Schäfer (20) blev brutalt misshandlad! Hur kunde det hända?

Historien om en dramatisk natt: Gustav ville festa i sin hemstad Magdeburg. Vid klockan halv 3 på natten går han med en kompis till diskoteket "The Club" - denna kväll spelas det Black Music. Strax efter 4, när trummisen pratar med några tjejer, attackeras han av 3 män! De trakasserar Gustav (1,68 cm) och slår honom i ansiktet. Därefter försvinner de okända gärningsmännen en kort stund. Ett par sekunder senare, attackerar de honom igen, denna gång bakifrån!

"En av de tre slog honom i pannan med en flaska", berättar "The Club"s ägare Panos Kondogtis (47) för Bravo. När glaset splittras, fick Gustav flera skärsår i huvudet - ett var över 5 cm långt! Ett vittne rapporterade: "Gustav blödde fruktansvärt mycket från huvudet." Hans kompis ledde honom till toaletten på discot, och försökte stoppa blödningen med handdukar. När ambulansen anländer tar Gustav artigt adjö av ägaren, och säger till honom: "Jag är ledsen för din skull. Och för min. Vi ses."

På sjukhuset får han lite av håret avrakat och såren sys med 36 stygn. Därefter kan han gå hem....

Några dagar efter den otäcka attacken pratar han exklusivt med Bravo. Tappert säger han: "Jag är redan bättre. Okej, jag mår  inte fantastiskt ännu, men ändå bättre." Varför han attackerades vet han inte. "Ingen aning, kanske hade de druckit något konstigt."

Men vittnen säger att tjejerna som Gustav pratade med, uppenbarligen var tjejkompisar till gärningsmannen och därför kanske svartsjuka och avundsjuka ledde till attacken. "Avund kan få folk att göra hemska saker" säger Gustav. "Men jag är inte riktigt den stora kvinnojägare, som man blir avundsjuk på." Detaljer om kvällen får inte Tokio Hotel-trummisen berätta. Eftersom polisen håller en utredning mot misshandlaren - Gustav har lämnat in en anmälan mot okänd. Hämnas vill i alla fall inte stjärnan: "Men jag hoppas att de skyldiga grips, så att inte ställer till med mer bråk. Hämndlysten är jag inte." Och detta trots att han kommer minnas denna fruktansvärda natt resten av sitt liv. "Ärren kommer att finnas kvar, men jag tycker inte att det är så farligt. Det finns viktigare saker i livet", säger han tappert. Gustav ser det positivt: "Jag hade kunnat få flaskan och glassplitter i ögat. Det hade varit riktigt illa", säger han. "Jag kan vara glad att jag inte fick flaskan framifrån utan bakifrån mot huvudet. Eller med andra ord, tack vare deras lömskhet blev jag inte blind!" Hur kommer Gustav att skydda sig mot sådana attacker i framtiden? "Jag har hittills alltid tyckt att det varit viktigt att ha mitt privatliv utan säkerhetsfolk, som följer varje steg jag tar. Jag vill inte förlora mitt gamla liv", fastställer han. "Men hur jag ska göra i framtiden, vet jag fortfarande inte."

Han är väldigt tacksam mot alla sina vänner och fans:" Jag har fått otroligt många brev och stöd. Det är galet hur mycket kärlek de har visat mig, jag är så rörd. Tack så mycket!"

Tack till kringel @TH.de för att hon skrev av artikeln!
Översatt till svenska av oss på THM.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0