Bill, killen med manga-håret, Bravo 2005

Bill
Killen med manga-håret

Han känns som ett sagoväsen, som om han inte kommer från denna värld. Med sin bleka nästan genomskinliga hy, bruna ögon och sina feminina ansiktsdrag ser Bill ut som en alv från "Sagan om ringen". Han är ganska lång för sin ålder (177 cm) och så smal, att även de smalaste t-shirtarna måste sys in för att passa honom. Fast det mest påfallande hos sångaren är den blåsvarta Manga-frisyren. Den är en kvarleva från en maskerad för fyra år sedan. Då klädde han ut sig till vampyr och kammade för första gången ner håret framför ena ögat.
Bill är superfåfäng. Det erkänner han själv. Magdeburgerbon går upp extra tidigt varje morgon för att fixa i ordning sin frisyr. En timme tillbringar han i badrummet för att göra sig i ordning. På helgen, när han ska gå ut, till och med två. "Att sminka sig, färga håret, fixa håret och måla naglarna tar tid".
Fast denna look, som hans fans älskar, irriterar många hemma i byn Loitsche. Hans utseende sticker ut. Ser man ut så, vill man vara märkvärdig, tror de andra. De äldre eleverna försöker reta honom. Bill: "De ropar elaka saker efter mig, som drottning, men jag håller mig kall". Sångaren har inte så mycket med de andra eleverna på skolan att göra. "Bara en bästa vän har Tom och jag där". Han heter Andreas. Tvillingarna tillbringar rasterna med honom på kafeterian. Det började de göra efter att Tom och Bill blivit berömda, för att slippa de andra elevernas dumma kommentarer. Killarna på skolan är avundsjuka på tvillingarna för att "tjejerna står och tittar på oss", säger Bill med sin hesa målbrottsstämma och berättar: Min familj säger att jag inte har förändrat mig. Men i skolan tror det att vi har blivit rika. De säger: "ta med er champagne" och påstår att jag är skyldig dem pengar!" Faktum är att Bill och Tom "bara" får 50 euro i veckopeng.
Efter genombrottet kunde tvillingarna inte fortsätta med skolan. "Första dagen i skolan var jag så glad, på grund av "der Schultüte" (en strut med godis eleverna får första skoldagen, min anmärkning), men redan nästa dag ville jag inte fortsätta. I dag tycker jag bara att det är jobbigt att gå i skolan! Men en examen måste man ju ha..."
Om Bill verkligen kommer att ta sin examen, vet han ännu inte "Vi funderar på att skaffa en privatlärare". Den kommer inte att få det lätt, eftersom Bill kan vara uppkäftig. Tillsammans med sin bror kan han hitta på en del dumheter. Och ute på turné och i intervjuer säger Bill precis vad som faller honom in. Alla får höra ett och annat från honom, men ingen kan vara arg på honom. Och när Bill behöver rapa, så gör han det. "Och då måste man snabbt säga "Schulz"! Och den som inte gör det får en smäll på pannan".
Det är kanske inte riktigt vad kvinnor önskar sig av en man. Trots det har Bill stor framgång bland tjejer i alla åldrar. I motsats till sin bror vill Bill inte berätta hur många tjejer han har haft. Sin första kyss fick han dock vid nio års ålder. "Tom kysste henne först, och sedan jag. Vi tyckte båda att det var äckligt, och såg henne aldrig igen", skrattar Bill. Och man ser hans spetsiga hörntänder. Och plötsligt ser han verkligen ut som en liten vampyr. Fast mycket trevligare...

Min film: Alltid när jag har varit på bio tycker jag att just den är min älsklingsfilm. Just nu gillar jag "Barfuss".
Min idol: Jag har gillat Nena sen jag var sex år gammal. Speciellt älskar jag hennes äldre låtar. De nya är okej.
Min låt: Ingen speciell. Men jag retar mig på "Lonely" med Akon. Den hörs så ofta på TV och så. Jag vill inte höra den mer!
Min dryck: Jag dricker helst Cola. Eller Red Bull. På fester behöver jag alltid Red Bull. Det kan jag inte vara utan.
Mitt djur: Vår hund Scotty. Vi har haft honom i fyra och ett halvt år. Han är en blandning mellan Labrador och Dobberman.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0