Här förklarar gärningsmannen sitt raseriutbrott

En sak först: Våld är ingen lösning, men för vissa människor det enda sättet om orden saknas.
Natten till förra söndagen uppstod ett dumt slagmål på Magdeburger- discot "The Club" som slutade med många sår. Gustav Schäfer (20), trummis i "Tokio Hotel", slogs blodig i pannan och måste sys med 36 stygn i huvudet.
I fredags överlämnade sig Nexhat T. (29) till polisen. Även han är skadad, han fick sys i handen han slog med.
För BamsS-reportern förklarar kosovoalbanen från Pristina, som de senaste sju åren levt med ett uppehållstillstånd i Tyskland, sitt raseriutbrott så här: "Jag var full när jag klockan 3:15 kom till discot The Club."
Trots det fortsatte han att dricka vodka Red Bull när han hade träffat sin bror på klubben. Egentligen ville Nexhat bara dansa. Men sen var också Gustav där, tillsammans med några vänner.
"Uppspelta" och "irriterande" var de. "En av dem putte mig och en annan slog min bror. Sedan kom Gustav och gjorde fingret åt mig. Jag slog honom med öppen hand. Först då blev det lugnt", säger 1,90-mannen.
Han klagade för klubbchefen - men när han återvände till sin bror, låg han på marken. Då eskalerade situationen.
T. Nexhat om Gustav: "Han ville slå mig. Av ren reflex slog jag honom med handen som jag höll mitt glas, i ansiktet på honom."

Orsaken till ordlösa slagutbytet: Tjejer.
Christin G. (20, call center agent) säger: "Gustav var berusad, irriterade mig hela kvällen, ville fylla mig med Sambuca och gav mig den ena dubbla efter den andra."
Även hennes vän Drita R. (20, apoteksbiträde) blev antastad av Gustav. "Han tog mig på rumpan. Sedan tog han så aggressivt på Christin, att Nexhats bror fick gå emellan. Gustav är helt galen."

Polisen utreder Nexhat T. för vållande av stor kroppsskada. Sitt arbete i en kebabaffär, har han förlorat.

Källa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0