Banda Magazine (Mars) - Filippinerna


Tokio Hotel är fångade på bild!

Hej! Det är jag igen, och jag ville bara berätta att jag har aldrig tänkt på att skriva något för denna grymma tidning! Jag har massa samlingar med Banda tidning och jag måste säga att ni rockar genom att ha coola artister (som är mina alla tiders favoriter!). Jag minns då ni publicerade min artikel om The Click Five, och nu, ska jag skriva något om Tokio Hotel, ett av mina favorit band någonsin! Jag vet att detta band inte är så populärt här i Filippinerna, och jag vill bara sprida deras namn, deras musik och bokstavligen, DEM. Jag har varit ett fan av dem en lång tid nu, och jag måste säga er att, DETTA BAND ROCKAR!! Så ni som inte vet någonting om detta väldigt grymma band, kommer jag presentera dem för er. Tokio Hotel är ett tyskt band bildat av Bill Kaulitz [sångare], tvillingbrodern Tom Kaulitz [gitarrist], Georg Listing [basist] och Gustav Schäfer [trummis].

"The walls are coming closer, my senses fade away"
- Rescue Me, Tokio Hotel.

Hur blev jag ett massivt fan till dem? Det började som ett skämt. Jag skickade ett gruppmeddelande där jag skrev, "Hej! jag älskar Bill Kaulitz". DET VAR BARA ETT SKÄMT! Då skickade min vän, som är ett fan, ett meddelande och skrev, "Hur kände du till det bandet?". Tja, jag kände till bandet sen tidigare men brydde mig inte om dem. Jag menar, vad är det med en kille som ser ut som en tjej som har "volymiserat" hår? Dem var helt normala för mig, jag brydde mig inte om deras musik FÖRST. Sen, insåg jag att, dem är väldigt coola, deras musik är väldigt rörande och inspirerande. Så jag började söka efter häftig fakta om dem, tills jag blev medlem på detta forum som är bara för dem: Tokio Hotel Pilipinas [kolla in deras sida!: http://www.tokiohotelpilipinas.org/]. Jag började snacka med grymma Tokio Hotel fans som är väldigt hängivna trots att dem inte är så kända här. Jag har lärt mig så mycket om dem, att Bill vill bli förälskad i en tjej någon dag, Tom kan skriva något med båda hans händer och så mycket mer. Jag har till och med frågat mina släktingar som bor utomlands ifall dem kan köpa TH-saker till mig, eftersom endast Tokio Hotel - Caught on Camera DVD:n är tillgänglig här. Deras singel, "Monsoon", fastnar lätt och har en fin melodi. Mina klasskompisar är verkligen kära i den låten. Och ja, på tal om klasskompisar och vänner, dem gillar dem egentligen inte, tja några kanske. Dem tycker att Bill är bög och att deras musik suger. Tja, från vad jag vet, så suger dem inte och hey, dem är bara en grupp unga människor men dem gör så bra musik.

"Im dying but I know our love will live"
- Sacred, Tokio Hotel


Jag måste säga detta om och om igen, det handlar om musiken, inte utseendet. Så varför kritisera deras utseenden när deras musik är grym som bara den? Jag blev kär i detta band, inte för att deras sångare ser så bra ut eller nåt, utan vad som är mest viktigt är musiken som dem gör som dem är mest stolta över! Nu, hur mycket älskar jag Tokio Hotel? idiomatiska uttryck som: "Jag kommer älska dem till helvetet fryser till is" eller "himmeln är helvetet utan dem, är det mycket mer uppskattat", men seriöst, ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar dem. Jag antar att jag kommer göra ALLT, och jag menar det, ALLTING bara för att få se dem eller prata med dem personligen, hur mycket bra musik dem gör och hur glad dem gör mig. För mig, kommer dem förbli forever "sacred", dem får mig att "scream" så fort jag hör deras musik. När jag är "on the edge" för studen, sätter jag bara på min Scream CD i min CDspelare och "break away".

Här är några av mina favoritlåtar [några tyska]: Totgeliebt, Scream, Sacred, Spring Nicht, Freude Bleiben och Monsoon.

"Live every second, here and now... don't let go"
- Live Every Second, Tokio Hotel

Svensk snabb översättning av Elina, ge creds ifall ni använder detta.
Tack till Patricia Camille S. Caramat (Pat @ THP) för artikeln, det är tjejen som skrev den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0