I turnébussen med TH - Bravo nr 19, maj 2007

Vad gör Tokio Hotel I turnébussen? Vad har Bill på sig då han sover? Vad brukar killarna prata om? Var håller groupiesarna till? Bravo följer med killarna under 48 timmar exklusivt på deras 483 turné

När turnebussen svänger runt hörnet så möts den av ett hav av skrik. "Där kommer Tokio Hotel!" fansen är som galna. Tyvärr för dem så parkeras bussen bakom ett högt stängsel och inga tillåts komma bakom stängslet. Ingen? För Bravo så gör Bill (17), Tom (17), Gustav (18 ) och Georg (20) ett undantag. Vi spenderar 24 timmar backstage med killarna på deras 483 turné inkluderat övernattning på bussen.

Men låt oss börja från början. Killlarna kommer försenade ut från hotellet i Stuttgart, kliver in i bussen och anländer till Schleyer arenan. Det är här bandet kommer spela ikväll. De vaknar till då en svart mini med rosa Tokio Hotel logga på taket plötsligt dyker upp i filen brevid. "Vilket fantastiskt fan!" ropar Bill och vinkar till tjejen i bilen. Hon blir glad, lutar sig ut genom bilen och vinkar förvånat tillbaks. "Gud, snälla titta på vägen!" skriker Tom åt henne. Lyckligtvis så är koncentrerar sig tjejen på sin körning igen och ingenting händer.

Backstage på arenan är maten färdig. Turné-kocken Jutta har lagat hälsosam mat till killarna. Efter maten är det dags för soundcheck, radio och tidningsintervjuer. Direkt därefter går de till omklädningsrummet. "Bara två timmar till konserten börjar" noterar Bill. "Vi är fortfarande nervösa. Så mycket saker kan gå fel. Förra gången så snubblade jag över ett mjukisdjur och jag slog mig i ansiktet med mikrofonen. Jag trodde att jag började blöda men lyckligtvis var det inte så illa. Men en av våra kameramän föll från scenen och landade på hakan" De fyra killarna knackar i väggen för tur. " Vi är glada att inget allvarligt hänt oss än så länge".

Efter detta så spelar Bill och Tom bordtennis. "Giganternas Spel" kallar Bill det. Båda ger sitt bästa men Tom vinner. "Det var väl ingenting" retar han sin bror.

Klockan halv åtta går killarna ut på scen och spelar i en och en halv timma inför 8000 fans. Helt slutkörda så återvänder de sedan tillbaks till hotellrummet. "Av en ren tillfällighet har jag rum nr 483" skrattar Bill. Väl inne på sitt rum så slänger han sig ner på den stora sängen, sätter på teven och slappar.

Efter att ha duschat så är det dags att lämna hotellet och bege sig till nästa stad. Bravo följer med. Efter att ha signerat autografer till hundra fans som väntar utanför hotellet så åker den stora bussen iväg. Inuti bussen är allt väldigt lyxigt. "Det är en väldigt modern buss" säger Georg glatt.

I loungen i bussen så äter killarna kvällsmat. Bill visar ett sår han har på armbågen. "Det är för att Georg släpade mig längs mattan häromdagen" skrattar han. Sedan börjar killarna prata om körkort. "Vi vill verkligen ha våra när vi fyller 18" förklarar Tom. "Vi har redan gjort alla våra körlektioner vi behöver men teorin har vi inte hunnit gå igenom ännu".

Det är nu dags att lägga sig. Alla killarna har en extra stor säng med egen teve. Har det redan varit groupies i Toms säng? "Inte ännu" säger Tom. "När vi turnerar är vi alltid helt slutkörda och jag vet inte ens om det kommer funka i den här sängen. Bill vill inte veta av några groupies ombord på bussen"
"Om jag skulle vakna på morgonen och det ligger en tjej i Toms säng så skulle jag bli chockad först och sedan skynda mig att slänga på mig de första kläderna jag hittar. Jag sover ju bara i boxershorts."

Klockan två på natten är det då läggdags. "Gustav snarkar lite" flinar Georg. Men då jag klappar i händerna så tystnar han igen. Och sedan är det helt tyst i bussen. Det sista ljudet man hör innan man somnar är motorns brummande.

Tack till Xretinet.
Postat av: Kaa

Åh, den här hade jag helt missat. Kul att läsa, och bra att veta att det är klappa händerna man skall göra om Gustav börjar snarka ;)

Publicerad: 2009-05-12 Kl: 16:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0