Tom, hjärtekrossaren med en ängels ansikte - Bravo 2005

Tom
Hjärtekrossaren med en ängels ansikte.
Det först man lägger märke till hos Tom är hyn. Den ser så mjuk och len ut, helt felfri. Den får honom att verka sårbar, nästan som en flicka. Men hy kan luras. För trots sitt änglaansikte är Tom en riktigt tuffing. Han är fräck, har de häftigaste hiphop-kläderna, och är Tokio Hotels tjejtjusare. Det påstås att han redan har haft över 25 tjejer. 16-åringen vet vad han vill. Och säger det högt.
Tidigare tyckte han att det var svårt att anpassa sig i skolan. "Jag hatade det, att man inte kunde göra ett skit, utan bara skulle sitta still", erinrar sig Tom och stoppar händerna i byxfickorna, sin älsklingspose. Tillsammans med sin tvillingbror Bill ställde han till med oreda i byskolan utanför Magdeburg. Tokio-tvillingarna använde grovt språk, kastade papperstussar på lärarna, och sprutade ner dem med bläck. "Jag har fått åtskilliga anmärkningar" säger Tom lite stolt med sin ljusa lite skrikiga stämma, som ibland växlar i ljudstyrka och tempo. "Det hölls till och med föräldramöten på grund av mig".Trots allt bråk är Tom en duktig elev. Fast han sällan gör sina läxor har han bara ettor och tvåor i betyg. (Tyskland har en 6-gradig betygsskala, där 1 är högst, min anmärkning).
Tom är aldrig ensam. Oavsätt vad som händer har han Bill. För honom är hans tvillingbror den viktigaste människan på jorden. "Utan Bill skulle jag inte kunna leva", säger han. När Tom pratar om Bill, mjuknar han. "Vi gör allting tillsammans, berättar allt för varandra, vi är oskiljaktiga".
Redan som små barn var byn de bor i för liten för dem. De ville bort, de ville ha mer, de ville vara fria. Medan den känslige Bill började skriva dikter och sångtexter, ägnade sig Tom åt killsaker: han prövade att spela fotboll, höll på med karate, lyssnade på rap (helst Samy Deluxe) och målade graffiti. Och han hittade sin egen stil: jättevida hiphop-byxor och t-shirts, kepsar och dreadlocks. "De skaffade jag mig vid 12-årsåldern", berättar Tom. "Sedan dess är de en del av min personlighet".
Av alla hobbies han har prövat, återstår bara en: musiken. All den energi och ambition Tom saknar i skolan, lägger han i stället på sin gitarr. Han övar i timmar, varje dag.
I dag är Tom en sexig virvelvind på scenen, så cool med gitarren och sina vida byxor. "Just nu lever jag min dröm" säger han och ler sitt Tom-leende. Brett och uppkäftigt, med sinamakalöst vita tänder. Toms ögon förvandlas till smala springor när han ler. Med dessa hasselnötsbruna ögon har han redan krossat många flickhjärtan. Tom är en riktig bad boy, intygar hans bror. Det är Toms självförtroende som gör att även tjejer som är mycket äldre än honom, blir alldeles knäsvaga. Tom tittar en direkt i ögonen. Alltid. Han har något busigt i blicken. Det är blicken som har fått så många tjejer att falla för honom. "På dagis spelade jag boll med flickorna - de blev alltid förälskade i mig".
Om det där med de 25 tjejerna verkligen stämmer, berättar han inte. "Jag minns inte hur många jag har haft". Den första gången kommer han dock ihåg. "Jag var tretton, och det var en besvikelse. Jag hade högre förväntningar". I dag tycker han att "det" har blivit bättre. Tom passar på att berätta, att nu när han är berömd, springer ännu fler tjejer efter honom. "Jag vill helt enkelt ha kul", säger han och hans ögon glittrar. "Dessutom tycker jag att det är så cool att de äldre eleverna retar sig på att även tjejerna i deras ålder intresserar sig för mig".
Tom är född att leva som en stjärna, med sin stora käft, sin ambition, sitt änglaansikte. "Många tror att jag har förändrats, nu när vi är berömda", säger han. "Men helt ärligt: jag har alltid varit precis så som jag är idag". Och sedan ler Tom - och man måste helt enkelt tro honom.

Min film: En av Toms älsklingsfilmer är "Mr & Mrs Smith" med Brad Pitt och Angelina Jolie. "Den tycker jag är fantastisk".
Min låt: Jag gillar många, men jag hatar "I will always love you" med Whitney Houston.
Min bil: Jag gillar stora bilar. I mitt garage skulle jag därför helst vilja ha en Hummer eller en BMW Dreier Cabrio.
Mitt djur: Nu har jag visserligen ingen apa, men jag skulle gärna ha en som husdjur. Men tyvärr saknar jag tid för det.
Min stad: Min dröm är att en gång få åka till Tokio.
Min förebild: Jag älskar den tyske rapparen Samy Deluxes musik. Jag tycker att hans låtar är super.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0